راهنمای خرید

راهنمای انتخاب طول زنجیر طلا برای بانوان

راهنمای انتخاب طول زنجیر طلا برای بانوان - فروشگاه طلا و جواهر اریکا

زنجیر، از اکسسوری های زیبا و محبوب بسیاری از خانم ها و حتی آقایان است و خیلی از آنها دوست دارند در مناسبت ها و جشن ها، زنجیری شیک و زیبا به گردن خود آویزان کنند. انتخاب سایز اکسسوری های مختلفی مثل گردنبند و زنجیر طلا، کاملا سلیقه ای است چرا که برخی از افراد دوست دارند زنجیر با طول بلند استفاده کنند و برخی دیگر هم زنجیر کوتاه را پسند می کنند. البته باید برای تعیین طول زنجیر، به استایل، فرم صورت و سبک لباس هم توجه داشت تا زنجیر با زیبایی هر چه تمام بر روی گردن بدرخشد. ما این مطلب را آماده کرده ایم تا راهنمای تعیین طول زنجیز طلا برای بانوان را ارائه کنیم. خوشحال می شویم تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

انواع مدل های گردنبند بر اساس طول زنجیر

زنجیر طلا بر اساس طول خود، انواع مدل های کوتاه و بلند و با اسم های مختلف دارد و شما می توانید با در نظر گرفتن فرم صورت و مدل لباس خود، سایز مناسب زنجیر را بخرید.

گردنبند یقه ‌ای

یک مدل زنجیر با طول حدودی 30 تا 35 سانتی متری، به اسم گردنبند یقه ای شناخته می شود. این مدل گردنبند با انواع یقه های لباس مثل یقه گرد، یقه دلبری، یقه هفت و … ست می شود.

گردنبند چوکر

گردنبند چوکر، طول بلندتری از گردنبند یقه ای دارد و اندازه آن حدود 35 تا 40 سانتی متر می باشد. در این نوع گردنبند، معمولا از مهره ها و آویزهای متفاوت استفاده می شود و نحوه ایستادن آن طوری است که معمولا به گردن می چسبد و حالت طوق دارد. گردنبند چوکر در میان خانم ها، سبک محبوبی است.

راهنمای انتخاب طول زنجیر طلا برای بانوان - فروشگاه طلا و جواهر اریکا

گردنبند شاهزاده یا پرنسس

گردنبند یا زنجیر شاهزاده که به اسم گردنبند پرنسس هم شناخته می شود، دارای سایز حدودی 40 تا 45 سانتی متر می باشد و معمولا همراه با پلاک، بر روی گردن آویزان می شود. پلاک گردنبند شاهزاده، در زیر استخوان ترقوه قرار می گیرد و خیلی از خانم ها، این مدل گردنبند را پسند می کنند.

زنجیر نمایشی

اگر زنجیر با طول حدودی 50 تا 55 سانتی متر می خواهید، گردنبند زنجیر نمایشی مناسب شماست. این نوع گردنبند، مناسب استایل های رسمی است و محل قرارگیری آن میان استخوان ترقوه و بالاست.

گردنبند اپرا

گردنبند اپرا طول بلندی دارد به طوری که حداقل طول آن 76 و حداکثر نیز 96 سانتی متر می باشد. اندازه این سایز زنجیر به گونه ای است که تا زیر سینه قرار می گیرد و جلوه خاصی دارد. بسیاری از خانم ها از گردنبند اپرا به عنوان زنجیر رو مانتویی هم استفاده می کنند.

راهنمای انتخاب طول زنجیر طلا برای بانوان - فروشگاه طلا و جواهر اریکا

زنجیر ریسمانی یا طنابی

زنجیر با طول بلند تر از اپرا، زنجیر ریسمانی یا طنابی است که حداقل طول آن 92 سانتی متر می باشد. این گردنبند به اسم گردنبند 7 نیز معروف است. حالت ایست زنجیر ریسمانی، تا روی ناف یا پایین تر از آن است و شبیه به ریسمان بلندی است که از وسط گره خورده است.

روش تعیین سایز زنجیر

اگر می خواهید زنجیر با سایز مناسب و مد نظر خود بخرید، می توانید سایز گردن خود را با چند روش اندازه بگیرید و زنجیر با طول قد مناسب تهیه کنید. برای اندازه گرفتن، اول باید دور گردن خود را با یک متر پارچه ای سایز بگیرید و متر را تا اندازه ای که برای زنجیر مدنظرتان است، آزاد یا تنگ تر تنظیم کنید. بعد از اندازه گرفتن دور گردن خود، برای خرید زنجیر با کمترین اندازه، حدود 5 تا 10 سانتی متر به طول به دست آمده اضافه کنید اما اگر گردنبند با سایز چوکر دوست دارید، نیازی نیست که به طول حاصل، چند سانتی متر اضافه کنید.

طول های زنجیر مناسب خانم ها

خانم ها ممکن است برای لباس ها و استایل های مختلف خود، از زنجیر با سایزهای متفاوتی استفاده کنند. برای مثال، زنجیر با سبک چوکر با لباس یقه بسته بسیار شیک به نظر می رسد اما شاید با لباس یقه دار چندان زیبا نشود. یا گردنبندهای بلند و ضخیم، چندان مورد پسند خانم های نوجوان و جوان نیست و بیشتر ترجیح می دهند از زنجیرهای ظریف، مینیمال و کوتاه تر استفاده کنند.

رابطه طول زنجیر با طول قد شما

برای تعیین طول زنجیر، به قد خود توجه داشته باشید تا زنجیر با استایل شما هماهنگ تر باشد. اگر قد شما تا حدود 162 سانتی متر است، زنجیرهایی با طول 40 تا 50 سانتی متر مناسب شما هستند اگر هم قدی بیشتر از 163 سانتی متر دارید، می توانید زنجیر با هر سایزی که پسند می کنید را انتخاب نمایید. برای خانم ها با قد بالاتر از 170 سانتی هم گردبنندهایی با طول بیشتر از 50 سانتی متر پیشنهاد می شود. البته موارد گفته شده صرفا یک پیشنهاد هستند و شما در نهایت تصمیم می گیرید که زنجیر با طول بلند انتخاب کنید یا طول کوتاه.

رابطه طول زنجیر با فرم صورت

همانطور که در ابتدای مطلب هم اشاره کردیم، برای تعیین طول مناسب زنجیر بهتر است فرم صورت هم در نظر گرفته شود تا زنجیر بر روی گردن، شکیل تر دیده شود. معمولا توصیه می شود افراد با صورت پر، از گردنبندهای بلند استفاده کنند اما به افرادی که دارای صورت و گردن کشیده و استخوانی هستند، خرید انواع گردنبند کوتاه و چوکر پیشنهاد می شود تا استایلی زیباتر داشته باشند.

راهنمای انتخاب طول زنجیر طلا برای بانوان - فروشگاه طلا و جواهر اریکا

سخن پایانی

زنجیر با طول های مختلف از 30 سانتی متر تا حتی بیشتر از 100 سانتی متر در بازار موجود است و اگر قصد خرید این اکسسوری را دارید، می توانید با توجه به توضیحاتی که در این مطلب خواندید، زنجیر با طول مناسب را بخرید. ممنون از شما که با ما تا انتهای مطلب همراه بودید.

دیدگاهتان را بنویسید